מועצת הצמחים

טיפים

חומרים בשם אנתוציאנינים המצויים בדובדבנים, מונעים נזק של התחמצנות, הנגרם על ידי חמצן או רדיקלים חופשיים.
בחומרים אלו יש גם אינזימים, הפועלים בדומה לתרופות אנטי דלקתיות. מגדלי הדובדבנים, הניזונים רבות מהפרי, סובלים פחות מהתקפי לב,
וההסבר המדעי לכך הוא אכילה מוגברת של דובדבנים. הדובדבן עשיר בסידן. דובדבנים מתוקים עשירים באשלגן, ודובדבנים חמוצים עשירים בבטא קרוטן. אפשר לשמור דובדבנים עד שבוע מחוץ למקרר ועד שבוע נוסף במקרר הביתי. בהקפאה עמוקה משתמרים הדובדבנים מצוין במשך חודשים רבים ומשמשים להכנת גלידות,  ריבות, מאפים ומשקאות. להכנת ריבות מומלץ להשתמש במעורב גם בדובדבנים חמוצים וגם בדובדבנים מתוקים. מומלץ להוציא את הגלעינים מהדובדבן לפני ההקפאה. בישראל משמשים הדובדבנים בעיקר למאכל טרי.